Зум (Zoom) – програма для відеоконференцій зі зручними функціями. Вона створена в 2013 році і сьогодні її використовує багато компаній. Програма розроблена для того, щоб організовувати віддалену роботу компаній, однак протягом останніх років, коли пандемія COVID спричинила карантин виявилося, що вона добре підходить і для онлайн-навчання. Зум подібний до Skype і Googlе Hangouts. Програма безкоштовна, проста в налаштуванні, до того ж вона дозволяє проводити відеоконференції з більш ніж 100 учасників.
Як Зум працює?
- Базова безкоштовна версія Зум пропонує користувачам багато опцій. Наприклад, за допомогою спеціальних зображень сигналізувати вчителю, що у вас є запитання, проводити мозковий штурм на віртуальній дошці і спільно виконувати проєкти, коментуючи документи на екранах інших учнів.
- Перед онлайн-уроком діти отримують електронний лист від учителя з усією необхідною інформацією, а також 11-значний ідентифікатор зустрічі. Потрібно просто клацнути на нього, щоб приєднатися до зустрічі. Перед конференцією варто відкрити налаштування Зум і перевірити веб-камеру і мікрофон. Це допоможе уникнути технічних несподіванок, коли почнеться урок.
Чи треба учням створювати акаунт у Зум?
- Учням не потрібно створювати облікового запису в Зумі, якщо вони просто приєднуються до зустрічі, створеної вчителем. Акаунт потрібен лише організаторам зустрічі.
- Також учитель може створити зустріч лише для авторизованих учасників – у такому випадку для входу в конференцію потрібно ввійти у свій акаунт або ввести пароль.
Що учні можуть робити в Зумі?
- Крім голосового спілкування, Зум дає дітям безліч інструментів для взаємодії одне з одним і з учителем, для спільної роботи і роботи в малих групах:
- Ділитися екраном – це дає можливість усьому класу переглядати екран комп’ютера одної людини і навіть коментувати документи, (викладачі можуть налаштувати обмеження, щоб лише вони могли ділитися екраном під час зустрічі).
- Віртуальна дошка – це інструмент для мозкового штурму, де діти можуть залишати на дошці ідеї для групового проєкту, додавати зображення.
- Кімнати – учитель може обʼєднати клас у менші групи для обговорення певного питання або виконання завдання, а потім зібрати весь клас разом.
- Значки «піднести руку», «не погодитися», «аплодувати», «прискорити», «уповільнити» – учні використовують їх, щоб поставити запитання, відреагувати на репліку або попросити вчителя говорити швидше чи повільніше.
- Груповий чат – учні можуть надсилати повідомлення всьому класу.
- Приватний чат – також можна надсилати особисті повідомлення іншим учням.
- Віртуальне тло – це передусім весело. Однак можуть бути й інші причини для того, щоб діти його використовували. Коли ви використовуєте віртуальне тло, замість вашої кімнати під час конференції на фоні можуть бути різноманітні інтер’єри та пейзажі.
- Вимкнути звук / відео – учасники можуть (і повинні) вимикати звук, коли вони не говорять, але вчитель також може вимкнути звук будь-якому учаснику.
- Використовувати зали очікування – учасники, які хочуть увійти, перебувають у віртуальній кімнаті, і вчитель запускає їх одного за одним, щоб переконатися, що жоден зловмисник не отримав доступу.